Martina Kalser-Gruber

Publications (Extract Research Database)

Kalser-Gruber, M. (2021). The Power of Reputation: A Case Study on Artistic Directors of Austria’s Music Festivals. International Journal of Music Business Research, 10 (2) 2021: DOI: 10.2478/ijmbr-2021-0006

Kalser-Gruber, M. (2021). Jule Korte: Zwischen Script und Reality. Erfahrungsökologien des Fernsehens. rezens.tfm, 2021/1: https://doi.org/10.25365/rezens-2021-1-15, Universität Wien

Kalser-Gruber, M. (2021). Peter Tschmuck (2020): Ökonomie der Musikwirtschaft. Musikwirtschafts- und Musikkulturforschung. Wiesbaden: Springer. Kultur Management Network Magazin, KM Kulturmanagement Network GmbH, 71: 1

Kalser-Gruber, M. (2021). Annette van Dyck-Hemming, Jan Hemming (Hg.): Beiträge zur Jahrestagung der Gesellschaft für Musikforschung in Kassel 2017: Das Populäre in der Musik und das Musikverlagswesen. Springer VS. Kultur Management Network Magazin, Juli 2021: 70, KM Kulturmanagement Network GmbH

Kalser-Gruber, M. (2021). Holger Schramm: Handbuch Musik und Medien Interdisziplinärer Überblick über die Mediengeschichte der Musik. rezens.tfm, 2021/1: https://doi.org/10.25365/rezens-2021-1-17, Universität Wien

Kalser-Gruber, M. (2021). Michael Rebahn und Thomas Schäfer (Hg.): Darmstädter Beiträge zur Neuen Musik. Band 25. Mainz: Schott 2020. Die Musikforschung. Herausgegeben im Auftrag der Gesellschaftüfr Musikforschung, 74. Jahrgang 2021, Heft 3: 288-290

Kalser-Gruber, M. (2020). Brigitte Biehl: Leadership in Game of Thrones. Rezension. rezens.tfm, 2020/2: https://doi.org/10.2536

Kalser-Gruber, M. (2020). Das Geschäft der Musikverleger mit der Operette. "Neues Leben" Das Magazin für Strauss-Liebhaber und Freunde der Wiener Operette, Heft 62 (2020/Nr.1): 37-46, Deutsche Johann Strauss Gesellschaft

Kalser-Gruber, M. (2019). Karikaturen von und über Johann Strauss Sohn. Ausstellung in der Universitätsbibliothek der Donau-Universität Krems.

Gruber, M. (2017). A Celebration of the Music of Rodgers & Hart and Rodgers & Hammerstein. Grafenegg Festival, Programmheft des Grafenegg Festivals, Grafenegg: 2017

Gruber, M. (2017). Geschichten und Tänze aus dem Alten Wien. Grafenegg Festival, Programmheft des Grafenegg Festivals, Grafenegg: 2017: 0

Gruber, M. (2017). Rezension: Sebastian Bolz, Moritz Kelber, Ina Knoth, Anna Langenbruch: Wissenskulturen der Musikwissenschaft: Generationen - Netzwerke - Denkstrukturen . Österreichische Musikzeitschrift, 3/2017: 0

Gruber, M. (2017). Rezension: Philip Glass / Nico Muhly - Angela Chun, Jennifer Chun: In the Summer House / Mad Rush. Österreichische Musikzeitschrift, 3/2017: 0

Gruber, M. (2017). Rezension: Olga Neuwirth. Original Soundtrack to Goodnight Mommy - Ich seh Ich seh. Österreichische Musikzeitschrift, 2/2017: 0

Gruber, M. (2016). Rezension: Sabine Coelsch-Foisner/Joachim Brügge (Hg.): My Fair Lady – eine transdisziplinäre Einführung. Institut für Theater-, Film- und Medienwissenschaft, e-Journal für wissenschaftliche Rezensionen, 2, Wien

Pötsch, M. (2015). The Essential Philharmonics. Grafenegg, Programmheft des Grafenegg Festivals, 2015, Grafenegg Festival, Grafenegg

Pötsch, M. (2015). Die Welt der Brass Bands. Grafenegg Festival, Programmheft des Grafenegg Festivals, 2015, Grafenegg Festival, Grafenegg

Kalser-Gruber, M. (2010). Die Legende von der heiligen Elisabeth. Theater an der Wien, Programmheft Osterklang Festival, Theater an der Wien, Wien

Lectures (Extract Research Database)

From the Sewing Machine to Frankenstein: the Choreographed Instrumental Theatre of Otto M. Zykan and H. K. Gruber

Institute of Austrian and German Music Research IAGMR 2021: Revisiting Austrian and German Music: from the ‘Spring of Nations’ to the Cold War, 17/09/2021

Crisis Communication in the Field of Classical Music Festivals in the Age of COVID-19: The Role of Artistic Directors

Royal Musical Association 57th Annual Conference, 14-16 September 2021, 15/09/2021

Music in Austria II

Austria. History, Art, Politics, Economy. Cultural Program MARIHE., 10/09/2021

"... ein Haschen nach Wind" - das Vanitas-Motiv in Cerhas Nichtigkeit ist alles

Musikwissenschaftliches Symposion "Ich reise hin nach nirgendwo" - Friedrich Cerha - Chorwerke, 09/09/2021

#NOTClosedButActive: Transformation Processes at the Archives of Contemporary Arts during the COVID-19 Pandemic

IAML | International Association of Music Libraries, Archives and Documentation Centres Online Congress 2021, 27/07/2021

From the sewing machine to Frankenstein. The choreographed instrumental theatre with Otto M. Zykan and HK Gruber

International New Music Forum, 23/05/2021

The Impact of Reputation in the Field of New Music. The Artistic Directors of Austria’s New Music Festivals

International New Music Forum, 23/05/2021

Viennese Operetta Composers and their Publishers: A Love-Hate Relationship?

Between Centres and Peripheries: Music in Europe from the French Revolution until WWI (1789-1914), 09/05/2021

Krisen-PR in Zeiten von Covid-19. Überlebensstrategien für das Genre Musical im deutschsprachigen Raum

13. Jahrestagung der AG Populärkultur und Medien: Pop, Produktion und Pandemie – Populärkultur und Kulturwirtschaft unter Corona-Bedingungen, 19/02/2021

The Role of Artistic Directors During and After Lockdown. Crisis Communication in the Field of Classical Music Festivals in the Age of COVID-19

Classical Music and Opera During and After Lockdown: Strategic Realignment and a New Role for Streaming?, 03/12/2020

The Power of Reputation. A Case Study on Artistic Directors of Festivals in Austria

Vienna Music Business Research Days, 22/09/2020

Music in Austria

Austria. History, Art, Politics, Economy. Cultural Program MARIHE. Danube University Krems, Ausitria, 23/10/2019

Eduard Strauss I. – die Bedeutung seiner eigenen Kompositionen im Konzertleben damals und heute

Tanz-Signale 2016 "1916 - Kein Ende einer Epoche! 100. Todestag von Kaiser Franz Joseph und Eduard Strauss , 11/03/2016

Monarchie als Stoffvorlage im Musical

Jahresmeetings des Freundeskreises des deutschen Musicalarchivs, 21/11/2015

Back to top