Mag. Dr. Sabrina Oppl
- sabrina.oppl@donau-uni.ac.at
- +43 2732 893-5413
- To contact form
- Campus Krems, Trakt M, 3rd Floor, 3.305
- University for Continuing Education Krems
- Teaching Innovation and Digital Competence Development
- Dr.-Karl-Dorrek-Straße 30
- 3500 Krems
- Austria
Publications (Extract Research Database)
Oppl, Sa.; Kronberger, N.; Stary., C.; Oppl, St. (2024). The Power of a Human Bridge: Motivating Older Adults to Long-Term Engagement with Touchscreen Devices in a SDT-Based Learning Session. Technology, Knowledge and Learning, online first: 1-25
Brachtl, S.; Ipser, C.; Keser Aschenberger, F.; Oppl, S.; Oppl, S.; Pakoy, E.K.; Radinger, G. (2023). Physical home-learning environments of traditional and non-traditional students during the COVID pandemic: exploring the impact of learning space on students’ motivation, stress and well-being. Smart Learning Environments, 10, 7 (2023): https://doi.org/10.1186/s40561-023-00222-4
Oppl, S.; Gruber, C. (2023). Reform der wissenschaftlichen Weiterbildung - Ein Praxisbericht der Universität für Weiterbildung Krems. In: AQ Austria – Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria, weiter|gedacht hochschul|bildung - Lebensbegleitendes Lernen an Hochschulen: Standpunkte und Perspektiven: 197, Facultas Verlags- und Buchhandels AG, Wien
Lectures (Extract Research Database)
Validierung von Lernergebnissen an der Universität für Weiterbildung Krems - Entwicklungen, Prozesse und erste Erfahrungsberichte
2. Symposium Anerkennung und Validierung non-formalen und informellen Lernens an Hochschulen, 12/12/2023
Gleichwertig, aber nicht gleichartig: Das VANIKOM Pilotprojekt zur Validierung non-formal und informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen
17. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung, 16/09/2022