Description
Das Projekt setzt sich zum Ziel folgende Fragen zu beantworten: 1) Kann Weiterbildung bei Personen ab 40 Jahren den kognitiven Abbau oder die Entstehung von Demenz beeinflussen, verglichen mit Personen die Weiterbildung nicht in Anspruch nehmen? 2) Gibt es Unterschiede in Effekten zwischen Männern und Frauen?
Details
Duration | 01/09/2016 - 21/12/2018 |
---|---|
Funding | Sonstige |
Program | --- |
Department | |
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems) | Univ.-Prof. Dr. Gerald Gartlehner, MPH |
Project members |
Dr. Nina Matyas
Birgit Teufer, MA BA
|
Publications
Kil, M. (2017). Wirkt Weiterbildung gegen Demenzentwicklung? Education Permanente, Heft 3: 58 f.
Matyas, N.; Auer, S.; Gisinger, C.; Kil, M.; Keser Aschenberger, F.; Klerings, I.; Gartlhener, G. and Gerald Gartlehner1,5 (2017). Continuing education for the prevention of mild cognitive impairment and Alzheimer’stype dementia: a systematic review protocol. Systematic Reviews, 6(1):157: DOI 10.1186/s13643-017-0553-0
Lectures
The Role of Continuing Education in Preventing Cognitive Wellbeing of Older Adults: Is there any evidence?
ELOA Conference "Older adults’ well-being: The contributions of education and learning", Faro, Portugal, 11/10/2018
The role of continuing education in preventing cognitive decline and dementia?
8. Werkstattgespräch Weiterbildungsforschung, Wien, Österreich, 17/05/2018