Univ.-Prof. Dr.phil.habil. Monika Kil
Head - Center for transdisciplinary Continuing Education Research
- monika.kil@donau-uni.ac.at
- +43 2732 893-2260
- To contact form
- Campus Krems, Tract K, 2nd Floor, 2.250
- University for Continuing Education Krems
- Center for transdisciplinary Continuing Education Research
- Dr.-Karl-Dorrek-Straße 30
- 3500 Krems
- Austria
Projects (Extract Research Database)
Running projects
EvaluatING – Evaluierung des Ingenieurgesetzes 2017
Duration: 01/11/2019–31/10/2024
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Thomas Pfeffer
Funding: Bund (Ministerien)
Completed projects
Duration: 01/02/2022–31/05/2022
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Monika Kil
Funding: Bund (Ministerien)
Research Literacy in Continuing Education
Duration: 01/11/2017–30/09/2020
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Filiz Keser Aschenberger
Funding: Bund (Ministerien)
Skills for Migrants Entrepreneurs
Duration: 01/09/2017–31/10/2019
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Monika Kil
Funding: EU
Program: ERASMUS+
Training Educators to implement Financial Literacy courses for Young adults at risk (FinanceGO)
Duration: 01/09/2017–31/08/2019
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Monika Kil
Funding: EU
Program: ERASMUS+
Gebäudesoftskills - Qualifizierungsnetzwerk Humanwissenschaften und Bautechnik
Duration: 01/01/2017–31/03/2019
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Gregor Radinger
Funding: FFG
Program: FFG (Forschungskompetenzen für die Wirtschaft)
Wirkt Weiterbildung präventiv gegen Demenzentwicklung?
Duration: 01/09/2016–21/12/2018
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Gerald Gartlehner
Funding: Sonstige
Program: ---
Lehrgeleitet Forschen: Master Berufsorientierung (90 ECTS) PHNÖ
Duration: 20/08/2016–31/08/2018
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Monika Kil
Funding: Sonstige
Duration: 01/09/2016–31/08/2018
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Monika Kil
Funding: EU
Program: ERASMUS+
Duration: 01/10/2014–30/09/2016
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Monika Kil
Funding: EU
Program: ERASMUS+
Duration: 01/09/2014–31/08/2016
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Monika Kil
Funding: EU
Program: ERASMUS+
Publications (Extract Research Database)
Kil, M.; Keser-Aschenberger, F.; Pfeiffer, A. (2023). PROCEDURAL DIAGNOSTIC TOOLS FOR ASSESSING AND COMMUNICATION PRE- AND PRIMARY SCHOOL CHILDREN'S LEARNING PREREQUISITES. iated DIGITAL LIBRARY, 16th annual International Conference of Education, Research and Innovation: 5090-5098, iated DIGITAL LIBRARY, Digital
Kil, M. (2022). Ein Prüfraster für das Bildungsmanagement zum Einsatz digitaler Medien. Der pädagogische Blick – Zeitschrift für Wissenschaft und Praxis in pädagogischen Berufen, 30.JG, H1: 44, Beltz
Kil, M. (2022). Immer außen vor und doch mittendrin – von der Notwendigkeit die Arbeitsmotivation (ehrenamtlicher) Kursleitung zu erhalten. Forum Erwachsenenbildung. Die evangelische Zeitschrift für Bildung im Lebenslauf, 55: 13-19, Waxmann
Kil, M.; Koppel, I. (2021). Algorithmus-, medizin-basierte multilinguale Bildungstechnologien in der Verantwortung von Pädagoginnen und Pädagogen – Chancen für Kinder, starke Familien und beste Bildung ein Leben lang. Der pädagogische Blick – Zeitschrift für Wissenschaft und Praxis in pädagogischen Berufen, 30. Jg., H1: 21-29
Keser Aschenberger, F.; Kil, M. (2020). Welche „Benefits“ für die Lernenden hat Erwachsenenbildung nach der Teilnahme am Kursangebot von Volkshochschulen? Die Österreichische Volkshochschule. Magazin für Erwachsenenbildung., Heft 270/71. Jg.: http://magazin.vhs.or.at/magazin/2020-2/270-sommer-2020/schwerpunkt-benefit-lernen-in-der-vhs/welche-benefits-fuer-die-l
Keser Aschenberger, F.; Kil, M.; Löffler, R. (2020). Es gibt sie und es geht! Wissenschaftliche Weiterbildung für Menschen im höheren Lebensalter: Weiterbildungsmotivation und Lernbiographien für geänderte berufliche Kontexte. Die Österreichische Volkshochschule. Magazin für Erwachsenenbildung, Heft 271/71. Jg.: 34-43, Verband Österreichischer Volkshochschulen
Matyas, N.; Keser Aschenberger, F.; Wagner, G.; Teufer, B.; Auer, S.; Gisinger, C.; Kil, M.; Klerings, I.; Gartlehner, G. (2019). Continuing education for the prevention of mild cognitive impairment and Alzheimer’s-type dementia: a systematic review and overview of systematic reviews. BMJ Open, 9: e027719 doi:10.1136/bmjopen-2018-027719
Keser-Aschenberger, F.; Kil, M.; Löffler, R. (2019). Educational pathways of applicants for academic continuing education - The treasure within and its contribution to bridge the gap from "ECVET" to "ECTS". In: Marhuenda, F.; Chisvert-Tarazona, M.J., Pedagogical concerns and market demands in VET Proceedings of the 3rd Crossing Boundaries in VET conference Vocational Education and Training Network – VETNET: 368-377, Zenodo, Valencia
Gornik, E.; Kil, M.; Stöckler-Penz, C. (2018). Ausbau und Entwicklung universitärer Weiterbildung in Österreich. Gesellschaftlicher Bedarf, hochschulpolitischer Rahmen und OE-Praktiken. In: Nino Tomaschek, Katharina Resch (Hrsg.), Die Lifelong Learning Universität der Zukunft.Institutionelle Standpunkte aus der wissenschaftlichen Weiterbildung: 41ff, Waxmann, Münster
Thöne-Geyer, B.; Fleige, M.; Kil, M.; Sgier, I.; Manninen, J. (2018). Die Studie "Benefits of Lifelong Learning" (BeLL) für Europa. Schlaglichter auf die bisher teilnehmenden Länder, forschungsbezogene und bildungspolitische Folgerungen. Spurensuche: Zeitschrift für Geschichte der Erwachsenenbildung und Wissenschaftspopularisierung, 26. Jg.: 176 - 188
Gornik, E.; Kil, M.; Mallich-Pötz, K.; Steiger, A.; Stöckler-Penz, C. (2017). Netzwerk für wissenschaftliche Weiterbildung und Personalentwicklung der Universitäten in Österreich: AUCEN. In: Hörr, B.; Jütte, W., Weiterbildung an Hochschulen – Der Beitrag der DGWF zur Förderung wissenschaftlicher Weiterbildung: 139-149, W. Bertelsmann Verlag, Bielefeld
Kil, M. (2017). Partizipative Curriculumentwicklung in der finanziellen Grundbildung für junge Erwachsene. In: Bundesministerium für Bildung, Basisbildungs(s)bedarf der Öffentlichkeit: 164-170, Facultas Verlags- und Buchhandels AG, Wien
Kil, M.; Keser Aschenberger, F. (2017). Academic continuing education encourages individual to face career development and changes - VET at its best? . Kaiser, F.; Krugmann, S., Rostocker Papers of Vocational Education, 1: 263-268, University of Rostock, Rostock, Germany
Kil, M. (2017). Wirkt Weiterbildung gegen Demenzentwicklung? Education Permanente, Heft 3: 58 f.
Matyas, N.; Auer, S.; Gisinger, C.; Kil, M.; Keser Aschenberger, F.; Klerings, I.; Gartlhener, G. and Gerald Gartlehner1,5 (2017). Continuing education for the prevention of mild cognitive impairment and Alzheimer’stype dementia: a systematic review protocol. Systematic Reviews, 6(1):157: DOI 10.1186/s13643-017-0553-0
Matyas, N.; Auer, S.; Gisinger, C.; Kil, M.; Keser Aschenberger, F.; Klerings, I.; Gartlehner, G. (2017). Continuing education for the prevention of mild cognitive impairment and Alzheimer's-type dementia: a systematic review protocol. Systematic Reviews, 6(1): doi: 10.1186/s13643-017-0553-0
Kil, M. (2016). Wissenschaftliche Weiterbildung an Universitäten: Zur Komplementarität und zum gesellschaftlichen Nutzen im System Lebenslangen Lernens am Beispiel der Donau-Universität Krems. Weiterbildung - Zeitschrift für Grundlagen, Praxis und Trends, 1: 12-15
Kil, M. (2016). How to validate?! Lernpotenziale wertschätzen und anschlussfähig werden lassen. bifeb_aktuell: 4
Kil, M. (2016). Individuelle Studierpotentiale wertschätzen: Anerkennung formaler, non-formaler und informell erworbener Kompetenzen (Kompetenzstufe 6 und 7). Der pädagogische Blick - Zeitschrift für Wissenschaft und Praxis in pädagogischen Berufen, 1: 40-53
Kil, M.; Kronauer, M. (2015). Nachfragen an die „Pädagogik der Vielfalt“ aus Sicht von Erwachsenenbildung und Soziologie, Diskussionseinheit zu Annedore Prengel „Pädagogik der Vielfalt“. Zeitschrift Erwägen Wissen Ethik, EWE: S. 148-149
Lectures (Extract Research Database)
Participatory Process of Constructing Learning Environment in Early Childhood Education in Line with Digitalisation
ECER Plus 2022, European Conference on Education Research, Yerevan, Armenia, 03/09/2022
Berufsorientierung als Kompetenz und Haltung: Der Schlüssel zum Lebensbegleitenden Lernen!
Abschlussveranstaltung „Concepts for Professional Education in Border Regions (C4PE)“, Keynote, 22/06/2022
Algorithmic Medicine Based Multilingual Educational Technologies (AMBET): On the need for and implementation of digital educational diagnostics along the lifespan.
Forschungskolloquium: Algorithmic Medicine Kil, 18/05/2022
Die „Wider Benefits“ von Erwachsenenbildung in Österreich. Keine Angst vor Nebenwirkungen!
First Transdisciplinary dialogue on adult learning and education: „Wider Benefits of Lifelong Learning”., 09/05/2022
LLCC-EduKos – Setup a Learning-along-lifespan Community Center in Pristina: Researched based early childhood education with living labs across vertical and horizontal borders
AAB College Pristina, Faculty of Social Science, Kosovo, 06/04/2022
Unlocking the potential of adult education: A new panacea for future challenges?
ESREA 9th Triennial European Research Conference, 20/09/2019
Role of Continuing Education in Preventing Cognitive Decline and Dementia: Is there any evidence?
ECER 2019, European Conference on Education Research, Hamburg, Germany, 06/09/2019
Academic continuing education at a later age: The case of Danube University Krems
10th ELOA Network Conference “The pluralisation of transitions to the after-working life phase: Gender capital, silver productivity and mental health, 10/05/2019
Transforming libraries to socially inclusive, multicultural and safe learning environments for minor refugees: Experiences from the field
ECER Conference 2018, Bozen, Italien, 07/09/2018
Carola Rosenberg-Blume (1899-1987) Portray of a pioneering woman in innovative socially inclusive AE: Analyses of background and historical conditions about invisibility of female AE-leaders and plan
ESREA Seminar "Pioneering Women and Men in European Adult Education", 06/07/2018
Tags