Projects (Extract Research Database)

Running projects

EvaluatING – Evaluierung des Ingenieurgesetzes 2017

Duration: 01/11/2019–31/10/2024
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Thomas Pfeffer
Funding: Bund (Ministerien)

Add to favorites

Completed projects

Setup a Learning-along-lifespan Community Center in Pristina: Researched based early childhood education with living labs across vertical and horizontal borders

Duration: 01/02/2022–31/05/2022
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Monika Kil
Funding: Bund (Ministerien)

Add to favorites

Research Literacy in Continuing Education

Duration: 01/11/2017–30/09/2020
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Filiz Keser Aschenberger
Funding: Bund (Ministerien)

Add to favorites

Skills for Migrants Entrepreneurs

Duration: 01/09/2017–31/10/2019
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Monika Kil
Funding: EU
Program: ERASMUS+

Add to favorites

Training Educators to implement Financial Literacy courses for Young adults at risk (FinanceGO)

Duration: 01/09/2017–31/08/2019
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Monika Kil
Funding: EU
Program: ERASMUS+

Add to favorites

Gebäudesoftskills - Qualifizierungsnetzwerk Humanwissenschaften und Bautechnik

Duration: 01/01/2017–31/03/2019
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Gregor Radinger
Funding: FFG
Program: FFG (Forschungskompetenzen für die Wirtschaft)

Add to favorites

Wirkt Weiterbildung präventiv gegen Demenzentwicklung?

Duration: 01/09/2016–21/12/2018
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Gerald Gartlehner
Funding: Sonstige
Program: ---

Add to favorites

Lehrgeleitet Forschen: Master Berufsorientierung (90 ECTS) PHNÖ

Duration: 20/08/2016–31/08/2018
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Monika Kil
Funding: Sonstige

Add to favorites

Lernplattform zur Etablierung von Bibliotheken als interkulturelle Lernorte für minderjährige Flüchtlinge

Duration: 01/09/2016–31/08/2018
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Monika Kil
Funding: EU
Program: ERASMUS+

Add to favorites

TOI TOI TOI

Duration: 01/10/2014–30/09/2016
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Monika Kil
Funding: EU
Program: ERASMUS+

Add to favorites

Developing participative processes for the generation of a financial education curriculum addressed to young adults at risk

Duration: 01/09/2014–31/08/2016
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Monika Kil
Funding: EU
Program: ERASMUS+

Add to favorites
Load more
from

Publications (Extract Research Database)

Kil, M.; Keser-Aschenberger, F.; Pfeiffer, A. (2023). PROCEDURAL DIAGNOSTIC TOOLS FOR ASSESSING AND COMMUNICATION PRE- AND PRIMARY SCHOOL CHILDREN'S LEARNING PREREQUISITES. iated DIGITAL LIBRARY, 16th annual International Conference of Education, Research and Innovation: 5090-5098, iated DIGITAL LIBRARY, Digital

Kil, M. (2022). Ein Prüfraster für das Bildungsmanagement zum Einsatz digitaler Medien. Der pädagogische Blick – Zeitschrift für Wissenschaft und Praxis in pädagogischen Berufen, 30.JG, H1: 44, Beltz

Kil, M. (2022). Immer außen vor und doch mittendrin – von der Notwendigkeit die Arbeitsmotivation (ehrenamtlicher) Kursleitung zu erhalten. Forum Erwachsenenbildung. Die evangelische Zeitschrift für Bildung im Lebenslauf, 55: 13-19, Waxmann

Kil, M.; Koppel, I. (2021). Algorithmus-, medizin-basierte multilinguale Bildungstechnologien in der Verantwortung von Pädagoginnen und Pädagogen – Chancen für Kinder, starke Familien und beste Bildung ein Leben lang. Der pädagogische Blick – Zeitschrift für Wissenschaft und Praxis in pädagogischen Berufen, 30. Jg., H1: 21-29

Keser Aschenberger, F.; Kil, M. (2020). Welche „Benefits“ für die Lernenden hat Erwachsenenbildung nach der Teilnahme am Kursangebot von Volkshochschulen? Die Österreichische Volkshochschule. Magazin für Erwachsenenbildung., Heft 270/71. Jg.: http://magazin.vhs.or.at/magazin/2020-2/270-sommer-2020/schwerpunkt-benefit-lernen-in-der-vhs/welche-benefits-fuer-die-l

Keser Aschenberger, F.; Kil, M.; Löffler, R. (2020). Es gibt sie und es geht! Wissenschaftliche Weiterbildung für Menschen im höheren Lebensalter: Weiterbildungsmotivation und Lernbiographien für geänderte berufliche Kontexte. Die Österreichische Volkshochschule. Magazin für Erwachsenenbildung, Heft 271/71. Jg.: 34-43, Verband Österreichischer Volkshochschulen

Matyas, N.; Keser Aschenberger, F.; Wagner, G.; Teufer, B.; Auer, S.; Gisinger, C.; Kil, M.; Klerings, I.; Gartlehner, G. (2019). Continuing education for the prevention of mild cognitive impairment and Alzheimer’s-type dementia: a systematic review and overview of systematic reviews. BMJ Open, 9: e027719 doi:10.1136/bmjopen-2018-027719

Keser-Aschenberger, F.; Kil, M.; Löffler, R. (2019). Educational pathways of applicants for academic continuing education - The treasure within and its contribution to bridge the gap from "ECVET" to "ECTS". In: Marhuenda, F.; Chisvert-Tarazona, M.J., Pedagogical concerns and market demands in VET Proceedings of the 3rd Crossing Boundaries in VET conference Vocational Education and Training Network – VETNET: 368-377, Zenodo, Valencia

Gornik, E.; Kil, M.; Stöckler-Penz, C. (2018). Ausbau und Entwicklung universitärer Weiterbildung in Österreich. Gesellschaftlicher Bedarf, hochschulpolitischer Rahmen und OE-Praktiken. In: Nino Tomaschek, Katharina Resch (Hrsg.), Die Lifelong Learning Universität der Zukunft.Institutionelle Standpunkte aus der wissenschaftlichen Weiterbildung: 41ff, Waxmann, Münster

Thöne-Geyer, B.; Fleige, M.; Kil, M.; Sgier, I.; Manninen, J. (2018). Die Studie "Benefits of Lifelong Learning" (BeLL) für Europa. Schlaglichter auf die bisher teilnehmenden Länder, forschungsbezogene und bildungspolitische Folgerungen. Spurensuche: Zeitschrift für Geschichte der Erwachsenenbildung und Wissenschaftspopularisierung, 26. Jg.: 176 - 188

Gornik, E.; Kil, M.; Mallich-Pötz, K.; Steiger, A.; Stöckler-Penz, C. (2017). Netzwerk für wissenschaftliche Weiterbildung und Personalentwicklung der Universitäten in Österreich: AUCEN. In: Hörr, B.; Jütte, W., Weiterbildung an Hochschulen – Der Beitrag der DGWF zur Förderung wissenschaftlicher Weiterbildung: 139-149, W. Bertelsmann Verlag, Bielefeld

Kil, M. (2017). Partizipative Curriculumentwicklung in der finanziellen Grundbildung für junge Erwachsene. In: Bundesministerium für Bildung, Basisbildungs(s)bedarf der Öffentlichkeit: 164-170, Facultas Verlags- und Buchhandels AG, Wien

Kil, M.; Keser Aschenberger, F. (2017). Academic continuing education encourages individual to face career development and changes - VET at its best? . Kaiser, F.; Krugmann, S., Rostocker Papers of Vocational Education, 1: 263-268, University of Rostock, Rostock, Germany

Kil, M. (2017). Wirkt Weiterbildung gegen Demenzentwicklung? Education Permanente, Heft 3: 58 f.

Matyas, N.; Auer, S.; Gisinger, C.; Kil, M.; Keser Aschenberger, F.; Klerings, I.; Gartlhener, G. and Gerald Gartlehner1,5 (2017). Continuing education for the prevention of mild cognitive impairment and Alzheimer’stype dementia: a systematic review protocol. Systematic Reviews, 6(1):157: DOI 10.1186/s13643-017-0553-0

Matyas, N.; Auer, S.; Gisinger, C.; Kil, M.; Keser Aschenberger, F.; Klerings, I.; Gartlehner, G. (2017). Continuing education for the prevention of mild cognitive impairment and Alzheimer's-type dementia: a systematic review protocol. Systematic Reviews, 6(1): doi: 10.1186/s13643-017-0553-0

Kil, M. (2016). Wissenschaftliche Weiterbildung an Universitäten: Zur Komplementarität und zum gesellschaftlichen Nutzen im System Lebenslangen Lernens am Beispiel der Donau-Universität Krems. Weiterbildung - Zeitschrift für Grundlagen, Praxis und Trends, 1: 12-15

Kil, M. (2016). How to validate?! Lernpotenziale wertschätzen und anschlussfähig werden lassen. bifeb_aktuell: 4

Kil, M. (2016). Individuelle Studierpotentiale wertschätzen: Anerkennung formaler, non-formaler und informell erworbener Kompetenzen (Kompetenzstufe 6 und 7). Der pädagogische Blick - Zeitschrift für Wissenschaft und Praxis in pädagogischen Berufen, 1: 40-53

Kil, M.; Kronauer, M. (2015). Nachfragen an die „Pädagogik der Vielfalt“ aus Sicht von Erwachsenenbildung und Soziologie, Diskussionseinheit zu Annedore Prengel „Pädagogik der Vielfalt“. Zeitschrift Erwägen Wissen Ethik, EWE: S. 148-149

Load more
from

Lectures (Extract Research Database)

Participatory Process of Constructing Learning Environment in Early Childhood Education in Line with Digitalisation

ECER Plus 2022, European Conference on Education Research, Yerevan, Armenia, 03/09/2022

Berufsorientierung als Kompetenz und Haltung: Der Schlüssel zum Lebensbegleitenden Lernen!

Abschlussveranstaltung „Concepts for Professional Education in Border Regions (C4PE)“, Keynote, 22/06/2022

Algorithmic Medicine Based Multilingual Educational Technologies (AMBET): On the need for and implementation of digital educational diagnostics along the lifespan.

Forschungskolloquium: Algorithmic Medicine Kil, 18/05/2022

Die „Wider Benefits“ von Erwachsenenbildung in Österreich. Keine Angst vor Nebenwirkungen!

First Transdisciplinary dialogue on adult learning and education: „Wider Benefits of Lifelong Learning”., 09/05/2022

LLCC-EduKos – Setup a Learning-along-lifespan Community Center in Pristina: Researched based early childhood education with living labs across vertical and horizontal borders

AAB College Pristina, Faculty of Social Science, Kosovo, 06/04/2022

Unlocking the potential of adult education: A new panacea for future challenges?

ESREA 9th Triennial European Research Conference, 20/09/2019

Role of Continuing Education in Preventing Cognitive Decline and Dementia: Is there any evidence?

ECER 2019, European Conference on Education Research, Hamburg, Germany, 06/09/2019

Academic continuing education at a later age: The case of Danube University Krems

10th ELOA Network Conference “The pluralisation of transitions to the after-working life phase: Gender capital, silver productivity and mental health, 10/05/2019

Transforming libraries to socially inclusive, multicultural and safe learning environments for minor refugees: Experiences from the field

ECER Conference 2018, Bozen, Italien, 07/09/2018

Carola Rosenberg-Blume (1899-1987) Portray of a pioneering woman in innovative socially inclusive AE: Analyses of background and historical conditions about invisibility of female AE-leaders and plan

ESREA Seminar "Pioneering Women and Men in European Adult Education", 06/07/2018

Load more
from
Back to top