Projects (Extract Research Database)

Running projects

Future Skills 3

Duration: 01/12/2023–31/12/2026
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Peter Parycek
Funding: Bund (Ministerien)

Add to favorites

Nachhaltige Gesundheitsversorgung im Spannungsfeld zwischen Tradition und Evidenzbasierung

Duration: 13/04/2023–31/03/2025
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Brigitte Piso
Funding: Sonstige

Add to favorites

Professional Noticing to improve entrepreneurship education

Duration: 01/01/2023–30/11/2025
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabell Grundschober
Funding: EU

Add to favorites

TRANSFORM - Digitale und soziale Transformation mittels neuer Wege in Forschung und universitärer Bildung

Duration: 01/01/2020–31/12/2024
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Stefan Oppl
Funding: Bund (Ministerien)

Add to favorites

Completed projects

TOWARDS EUROPEAN UNIVERSITY LIFELONG LEARNING MODEL IN MOLDOVA - COMPASS

Duration: 15/11/2018–14/11/2022
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabell Grundschober
Funding: EU
Program: ERASMUS+

Add to favorites

DigiculTS- Digital Culture for SMEs

Duration: 01/12/2019–30/06/2022
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabell Grundschober
Funding: EU

Add to favorites

Assessment of Transversal Skills in STEM

Duration: 01/02/2019–29/05/2022
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabell Grundschober
Funding: EU
Program: ERASMUS+

Add to favorites

Comp4Pro

Duration: 01/02/2019–31/01/2022
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabell Grundschober
Funding: Bundesländer (inkl. deren Stiftungen und Einrichtungen)
Program: FTI Digitalisierung

Add to favorites

Learning and Innovation Spaces for Continuing Education

Duration: 01/02/2019–31/01/2021
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Christina Ipser
Funding: Sonstige

Add to favorites

Erhebung und Potentialanalyse "Betriebliche Weiterbildung - Wiener Linien"

Duration: 18/05/2020–15/12/2020
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Stephanie Nestawal
Funding: Unternehmen

Add to favorites

Developing Teacher competencies for a comprehensive VET system in Albania

Duration: 15/10/2017–14/12/2020
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabell Grundschober
Funding: EU
Program: ERASMUS+

Add to favorites

Migrant Acceleration for Growth Network for Entrepreneurship Training

Duration: 01/10/2017–30/09/2020
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabella Skrivanek
Funding: EU
Program: COSME

Add to favorites

Validation for inclusion of new citizens of Europe

Duration: 01/01/2017–31/12/2019
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabell Grundschober
Funding: EU
Program: ERASMUS+

Add to favorites

APPRENT

Duration: 01/11/2017–31/10/2019
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabell Grundschober
Funding: EU
Program: ERASMUS+

Add to favorites
Load more
from

Publications (Extract Research Database)

Grundschober, I. (2024). Mit Professional Noticing die KI-geprägte Zukunft der Arbeit gestalten. Personal Manager – Facheitschrift für Human Resources, 2024/05: 31-33

Grundschober, I.; Stohmaier, R.; Neundlinger, K. (2024). Professsional Noticing durch AR und VR: Praxisorientiertes Lernen an Hochschulen fördern. FNMA Magazin, 4/2024: 42-45

Pell, K., Damianisch, A., Fiel, W., Nestwal, S., Grundschober, I. (2023). Future Skills in Forschung und Lehre in Hinblick auf digitale und soziale Transformation. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 18: 315-334

Grundschober, I.; Nestawal, S. (2022). "Pattern Mining" als Methode zur Unterstützung der Validierung von informellem Lernen. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Ankerkennung non-formal und in informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen: 225-239, Waxmann, Münster, New York

Seel, M.; Grundschober, I. (2022). TRANSFORM: Eignung von HyFlex für die post-graduale medizinische Weiterbildung. In: Marlene Miglbauer, Lehre 2022: Was geht? Was bleibt? Tagungsband zur 5. Online-Tagung Hochschule digital.innovativ: 97-103, E. Weber Verlag GmbH, Eisenstadt

Seel, M.; Grundschober, I.; Nestawal, S. (2022). HyFlex in der postgradualen medizinischen Weiterbildung am Beispiel von „TRANSFORM: Künstliche Intelligenz in der (regenerativen) Orthopädie“. In: Fachhochschule St. Pölten GmbH, Lernräume der Zukunft an Hochschulen: physisch, hybrid und online. Wie wird der „Shift from Teaching to Learning” in innovative Lernraumkonzepte übersetzt? 91-100, Fachhochschule St. Pölten GmbH, St. Pölten

Grundschober I.; (2021). Stichwort EdTech. weiter bilden. DIE Zeitschrift für Erwachsenenbildung, 2/2021: 12-13, wbv

Grundschober, I. (2021). Mit Personas Ihre Zielgruppe besser verstehen. bifeb aktuell, 02: 7, Bundesinstitut für Erwachsenenbildung (bifeb)

Baumgartner, P.; Grundschober, I. (2018). Is Tacit Knowledge Communicable? In: Lara Rodríguez Sieweke (ed.), Learning Scenarios for Social and Cultural Change. Bildung through Academic Teaching: 45-57, Peter Lang GmbH Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt am Main

Grundschober, I.; Ghoneim, A.; Gruber-Mücke, T.; Baumgartner, P. (2018). A Pattern Language Remix for ATS2020. Using Existing Pedagogical Patterns to Create a New Language for Formative Assessment within the ATS2020 Learning Model. In: R. Sickinger, P. Baumgartner, T. Gruber-Muecke, Pursuit of Pattern Languages for Societal Change. A comprehensive perspective of current pattern research and practice: 288-317, Edition Donau-Universität Krems, Krems

Economou, A.; Kanaris, N.; Zacharatos, H.; Hurley, J.; Viteli, J.; Taimsoo, R.; Lukki-Lukin, H.; Mai Saar, A.; Baumgartner, P.; Ertl, B.; Grundschober,I.; Gruber-Mücke, T.; Ghoneim, A. (2018). Technology and Tools for Assessment of Transversal Skills. Mahara collection of products (and processes) of Work Package 2: Technology and Tools. Andrea Ghoneim

Ghoneim, A.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I. (2017). Lernziele mitbestimmen, dokumentieren und die Zielerreichung evaluieren. E-Portfolio-Arbeit im Projekt ATS2020 (Assessment of Transversal Skills). In: Grünberger, N.; Himpsl-Gutermann, K.; Szucsich, P.; Brandhofer, G.; Huditz, E.; Steiner, M., Schule neu denken und medial gestalten. 282-298, Verlag Werner Hülsbusch, Glückstadt

Alam, H.S.; Grundschober, I. (2016). The Implementation of Inclusive, Equity and Quality Education through Higher Education Institution (HEIs) Collaboration: A Case Study of the Valeru Project. 18th UNESCO - APEID International Conference, UNESCO

Baumgartner, P.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I.; Sickinger, R.; Bergner, I. (2016). Pattern for feedback-oriented learning in technology supported environments.

Gruber-Mücke, T.; Baumgartner, P., Grundschober I., Sickinger, R. (2016). Pattern Design for Educational Live Active Role Playing.

Grundschober, I.; Baumgartner, P., Gruber-Mücke, T. Sickinger R. (2016). A Pattern Language for Tacit Knowledge.

Sickinger, R.; Baumgartner, P.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I. (2016). Building Coherence: An analysis of the quality of coherence created by the pattern language.

Lectures (Extract Research Database)

Hyflex umsetzen: Innovative Lehre für flexible Lernwege

TRANSFORM Webinar und Online-Diskussion, 11/12/2024

Mit KI und Prompting zu neuen Geschäftsideen

Alumni-Tag 2024 der Universität für Weiterbildung Krems, 18/10/2024

KI in der Hochschullehre: KI Didaktik und KI Praxiswissen aufbauen

Tag der Fakultät "Bildung, Kunst und Architektur" 2024 an der Universität für Weiterbildung Krems, 17/10/2024

Die Zukunft der Arbeit: Wie prägt generative KI berufliche Bildung und Arbeitswelten?

Online-Impulsreihe der PH Tirol und HAUP: KI in der Berufsbildung – Herausforderungen und Chancen, 07/10/2024

Nano-Credentials in Continuing Education of HE Lecturers: Building Bridges between Higher Ed & VET

Nineteenth European Conference on Technology Enhanced Learning ECTEL 2024, 17/09/2024

Exploring Professional Noticing for Escape Rooms

Summer School "Beyond the Lock: Innovative Approaches to Escape Rooms in Education, Culture, and Organisational Development", 04/07/2024

Die Kunst des Bemerkens. Warum "Professional Noticing" im Zeitalter von KI entscheidend ist.

WIFI Trainingskongress "Lernen heute und morgen. Kompetenzen und KI – Ergänzung oder Ersatz?", 16/05/2024

Ich seh‘, ich seh‘, was du nicht siehst – Ungleichheiten durch intentionales Bemerken sichtbar machen

Weltfrauentag - Hidden Figures, 07/03/2024

Learner-Centered Education: Buzzword or game changer for the future?

Inverted Classroom and Beyond 2024, 14/02/2024

Validierung von Lernergebnissen an der Universität für Weiterbildung Krems - Entwicklungen, Prozesse und erste Erfahrungsberichte

2. Symposium Anerkennung und Validierung non-formalen und informellen Lernens an Hochschulen, 12/12/2023

Load more
from
Back to top