Isabell Grundschober, BEd, BSc, MA
Deputy Head - Zent. f. Lernsystemgestaltung und -transformation
- isabell.grundschober@donau-uni.ac.at
- +43 2732 893-2359
- To contact form
- Campus Krems, Tract K, 2nd Floor, 2.256
- University for Continuing Education Krems
- Dr.-Karl-Dorrek-Straße 30
- 3500 Krems
- Austria
Projects (Extract Research Database)
Running projects
Nachhaltige Gesundheitsversorgung im Spannungsfeld zwischen Tradition und Evidenzbasierung
Duration: 13/04/2023–31/03/2025
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Brigitte Piso
Funding: Sonstige
Professional Noticing to improve entrepreneurship education
Duration: 01/01/2023–30/11/2025
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabell Grundschober
Funding: EU
Duration: 01/01/2020–31/12/2024
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Stefan Oppl
Funding: Bund (Ministerien)
Completed projects
TOWARDS EUROPEAN UNIVERSITY LIFELONG LEARNING MODEL IN MOLDOVA - COMPASS
Duration: 15/11/2018–14/11/2022
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabell Grundschober
Funding: EU
Program: ERASMUS+
DigiculTS- Digital Culture for SMEs
Duration: 01/12/2019–30/06/2022
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabell Grundschober
Funding: EU
Assessment of Transversal Skills in STEM
Duration: 01/02/2019–29/05/2022
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabell Grundschober
Funding: EU
Program: ERASMUS+
Duration: 01/02/2019–31/01/2022
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabell Grundschober
Funding: Bundesländer (inkl. deren Stiftungen und Einrichtungen)
Program: FTI Digitalisierung
Learning and Innovation Spaces for Continuing Education
Duration: 01/02/2019–31/01/2021
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Christina Ipser
Funding: Sonstige
Erhebung und Potentialanalyse "Betriebliche Weiterbildung - Wiener Linien"
Duration: 18/05/2020–15/12/2020
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Stephanie Nestawal
Funding: Unternehmen
Developing Teacher competencies for a comprehensive VET system in Albania
Duration: 15/10/2017–14/12/2020
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabell Grundschober
Funding: EU
Program: ERASMUS+
Migrant Acceleration for Growth Network for Entrepreneurship Training
Duration: 01/10/2017–30/09/2020
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabella Skrivanek
Funding: EU
Program: COSME
Validation for inclusion of new citizens of Europe
Duration: 01/01/2017–31/12/2019
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabell Grundschober
Funding: EU
Program: ERASMUS+
Duration: 01/11/2017–31/10/2019
Principle investigator for the project (University for Continuing Education Krems): Isabell Grundschober
Funding: EU
Program: ERASMUS+
Publications (Extract Research Database)
Pell, K., Damianisch, A., Fiel, W., Nestwal, S., Grundschober, I. (2023). Future Skills in Forschung und Lehre in Hinblick auf digitale und soziale Transformation. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 18: 315-334
Grundschober, I.; Nestawal, S. (2022). "Pattern Mining" als Methode zur Unterstützung der Validierung von informellem Lernen. In: Fellner, M.; Pausits, A.; Pfeffer, T.; Oppl, S., Validierung und Ankerkennung non-formal und in informell erworbener Kompetenzen an Hochschulen: 225-239, Waxmann, Münster, New York
Seel, M.; Grundschober, I. (2022). TRANSFORM: Eignung von HyFlex für die post-graduale medizinische Weiterbildung. In: Marlene Miglbauer, Lehre 2022: Was geht? Was bleibt? Tagungsband zur 5. Online-Tagung Hochschule digital.innovativ: 97-103, E. Weber Verlag GmbH, Eisenstadt
Seel, M.; Grundschober, I.; Nestawal, S. (2022). HyFlex in der postgradualen medizinischen Weiterbildung am Beispiel von „TRANSFORM: Künstliche Intelligenz in der (regenerativen) Orthopädie“. In: Fachhochschule St. Pölten GmbH, Lernräume der Zukunft an Hochschulen: physisch, hybrid und online. Wie wird der „Shift from Teaching to Learning” in innovative Lernraumkonzepte übersetzt? 91-100, Fachhochschule St. Pölten GmbH, St. Pölten
Grundschober I.; (2021). Stichwort EdTech. weiter bilden. DIE Zeitschrift für Erwachsenenbildung, 2/2021: 12-13, wbv
Grundschober, I. (2021). Mit Personas Ihre Zielgruppe besser verstehen. bifeb aktuell, 02: 7, Bundesinstitut für Erwachsenenbildung (bifeb)
Baumgartner, P.; Grundschober, I. (2018). Is Tacit Knowledge Communicable? In: Lara Rodríguez Sieweke (ed.), Learning Scenarios for Social and Cultural Change. Bildung through Academic Teaching: 45-57, Peter Lang GmbH Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt am Main
Grundschober, I.; Ghoneim, A.; Gruber-Mücke, T.; Baumgartner, P. (2018). A Pattern Language Remix for ATS2020. Using Existing Pedagogical Patterns to Create a New Language for Formative Assessment within the ATS2020 Learning Model. In: R. Sickinger, P. Baumgartner, T. Gruber-Muecke, Pursuit of Pattern Languages for Societal Change. A comprehensive perspective of current pattern research and practice: 288-317, Edition Donau-Universität Krems, Krems
Economou, A.; Kanaris, N.; Zacharatos, H.; Hurley, J.; Viteli, J.; Taimsoo, R.; Lukki-Lukin, H.; Mai Saar, A.; Baumgartner, P.; Ertl, B.; Grundschober,I.; Gruber-Mücke, T.; Ghoneim, A. (2018). Technology and Tools for Assessment of Transversal Skills. Mahara collection of products (and processes) of Work Package 2: Technology and Tools. Andrea Ghoneim
Ghoneim, A.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I. (2017). Lernziele mitbestimmen, dokumentieren und die Zielerreichung evaluieren. E-Portfolio-Arbeit im Projekt ATS2020 (Assessment of Transversal Skills). In: Grünberger, N.; Himpsl-Gutermann, K.; Szucsich, P.; Brandhofer, G.; Huditz, E.; Steiner, M., Schule neu denken und medial gestalten. 282-298, Verlag Werner Hülsbusch, Glückstadt
Alam, H.S.; Grundschober, I. (2016). The Implementation of Inclusive, Equity and Quality Education through Higher Education Institution (HEIs) Collaboration: A Case Study of the Valeru Project. 18th UNESCO - APEID International Conference, UNESCO
Baumgartner, P.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I.; Sickinger, R.; Bergner, I. (2016). Pattern for feedback-oriented learning in technology supported environments.
Gruber-Mücke, T.; Baumgartner, P., Grundschober I., Sickinger, R. (2016). Pattern Design for Educational Live Active Role Playing.
Grundschober, I.; Baumgartner, P., Gruber-Mücke, T. Sickinger R. (2016). A Pattern Language for Tacit Knowledge.
Sickinger, R.; Baumgartner, P.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I. (2016). Building Coherence: An analysis of the quality of coherence created by the pattern language.
Lectures (Extract Research Database)
Ich seh‘, ich seh‘, was du nicht siehst – Ungleichheiten durch intentionales Bemerken sichtbar machen
Weltfrauentag - Hidden Figures, 07/03/2024
Validierung von Lernergebnissen an der Universität für Weiterbildung Krems - Entwicklungen, Prozesse und erste Erfahrungsberichte
2. Symposium Anerkennung und Validierung non-formalen und informellen Lernens an Hochschulen, 12/12/2023
Opening HigherEd to a Public Audience through a Blog Carnival
PROFFORMANCE Thematic Webinars Seriens on Innovative Teaching and Learning, 11/12/2023
Hyflex in Higher Education: Benefits and Challenges
International Week 2023. Future Curricula – European Formats., 27/11/2023
Diversity Good Practices Lab
2023 eucen Autumn Seminar, 17/11/2023
Exploring the Significance of Professional Noticing in Work-Based Learning
iWobal Innovation Day, 30/10/2023
Exploring the Potential of Digital Tools for Learning
CLARIN Café by the CLARIN User Involvement Committee in collaboration with CLARIN ERIC., 03/03/2023
Co-Lösungslabor: Kompetenzen für eine zeitgemäße, bürger*innenorientierte Verwaltung
innovate 2022, 24/11/2022
Student-centred design: paths to achieve it
eucen Autumn Seminar 2022, 18/11/2022
Teaching Digital Humanities
ACDH-CH Tool Gallery 8.2 ACDH-CH, 17/10/2022