
Isabell Grundschober, BEd, BSc, MA
- isabell.grundschober@donau-uni.ac.at
- +43 2732 893-2359
- Zum Kontaktformular
- Campus Krems, Trakt M, 2. Stock, 2.56
- Donau-Universität Krems
- Zentrum für angewandte Forschung und Innovation für lebensbegleitendes Lernen
- Dr.-Karl-Dorrek-Straße 30
- 3500 Krems
- Österreich
Projekte (Auszug Forschungsdatenbank)
Erhebung und Potentialanalyse "Betriebliche Weiterbildung - Wiener Linien"
DigiculTS - Digital Culture for SMEs
Assessment of Transversal Skills in STEM
Digitales Kompetenzmonitoring in Produktionsunternehmen
Learning and Innovation Spaces for Continuing Education
Towards European University Lifelong Learning Model in Moldova
Developing Teacher competencies for a comprehensive VET system in Albania
Migrant Acceleration for Growth - Network for Entrepreneurship Training - MAGNET
Publikationen (Auszug Forschungsdatenbank)
Baumgartner, P.; Grundschober, I. (2018). Is Tacit Knowledge Communicable? In: Lara Rodríguez Sieweke (ed.), Learning Scenarios for Social and Cultural Change. Bildung through Academic Teaching: 45-57, Peter Lang GmbH Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt am Main
Grundschober, I.; Ghoneim, A.; Gruber-Mücke, T.; Baumgartner, P. (2018). A Pattern Language Remix for ATS2020. Using Existing Pedagogical Patterns to Create a New Language for Formative Assessment within the ATS2020 Learning Model. In: R. Sickinger, P. Baumgartner, T. Gruber-Muecke, Pursuit of Pattern Languages for Societal Change. A comprehensive perspective of current pattern research and practice: 288-317, Edition Donau-Universität Krems, Krems
Economou, A.; Kanaris, N.; Zacharatos, H.; Hurley, J.; Viteli, J.; Taimsoo, R.; Lukki-Lukin, H.; Mai Saar, A.; Baumgartner, P.; Ertl, B.; Grundschober,I.; Gruber-Mücke, T.; Ghoneim, A. (2018). Technology and Tools for Assessment of Transversal Skills. Mahara collection of products (and processes) of Work Package 2: Technology and Tools. Andrea Ghoneim
Ghoneim, A.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I. (2017). Lernziele mitbestimmen, dokumentieren und die Zielerreichung evaluieren. E-Portfolio-Arbeit im Projekt ATS2020 (Assessment of Transversal Skills). In: Grünberger, N.; Himpsl-Gutermann, K.; Szucsich, P.; Brandhofer, G.; Huditz, E.; Steiner, M., Schule neu denken und medial gestalten. 282-298, Verlag Werner Hülsbusch, Glückstadt
Alam, H.S.; Grundschober, I. (2016). The Implementation of Inclusive, Equity and Quality Education through Higher Education Institution (HEIs) Collaboration: A Case Study of the Valeru Project. 18th UNESCO - APEID International Conference, UNESCO
Baumgartner, P.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I.; Sickinger, R.; Bergner, I. (2016). Pattern for feedback-oriented learning in technology supported environments.
Gruber-Mücke, T.; Baumgartner, P., Grundschober I., Sickinger, R. (2016). Pattern Design for Educational Live Active Role Playing.
Grundschober, I.; Baumgartner, P., Gruber-Mücke, T. Sickinger R. (2016). A Pattern Language for Tacit Knowledge.
Sickinger, R.; Baumgartner, P.; Gruber-Mücke, T.; Grundschober, I. (2016). Building Coherence: An analysis of the quality of coherence created by the pattern language.
Vorträge (Auszug Forschungsdatenbank)
Ergebnisse der Mixed Methods Studie "Zukunft Ausbildung"
Wiener Linien Ergebnisworkshop "Zukunft Ausbildung", 12.12.2020
Challenges and Accomplishments in TEAVET: Desiging, Implementing and Evaluating Teacher Training Modules.
TEAVET Final International Conference, 10.11.2020
The VALERU Project: A Retrospective
International Online Conference "Erasmus Projects Reunion Rooms", 16.10.2020
Continuing Education for Teachers during Covid19: The COMPASS Online Summer School
TEAVET Final International Conference, 11.10.2020
Online Lernen: eLearning in der betrieblichen Aus- und Weiterbildung
Impulsworkshop AMS Österreich, 07.10.2020
COMPASS Online Summer School: Hochschullehrende online weiterbilden
University Future Festival, 07.10.2020
Informierte Werkzeug-Auswahl für technologiegestütztes Lernen mittels der Media-Synchronicity-Theory
digiPH3, 12.03.2020
#PKNM10 Blogparade. Blogging, soziale Netzwerke und HR?
Xing Puls HR Wien, 18.02.2020
ApprEnt: Support Higher Apprenticeships for LLL
EU Vocational Skills Week Helsinki, Finnland, 15.10.2019
EduTech: Lernen wir besser mit digitalen Medien?
Forschungsfest Niederösterreich 2019, Wien, Österreich, 27.09.2019
Was ist Validierung?
VINCE Workshop an der Fachhochschule Burgenland: Hochschulzugang für MigrantInnen und Geflüchtete, Eisenstadt, Österreich, 18.09.2019
Integration von Geflüchteten an österreichischen Hochschulen
VINCE eTalk, 03.09.2019
Das Projekt ApprEnt und das duale Studium: Ziele und Projektergebnisse.
Duale Tagung Duales Studium in Aus- und Weiterbildung, Donau-Universität Krems, Österreich, 19.06.2019
The funding principles of the Danube University, facts and figures about life long learning at the Danube University
Compass Workshop - Towards European University Lifelong Learning in Moldova, Krems an der Donau, 07.05.2019
Grenzübergreifende Berufsbildung zwischen Tschechien und Österreich fördern
EDU days, Krems an der Donau, Österreich, 02.04.2019
University Lifelong Learning at Danube University Krems
International Workshop "Moldova towards European University Lifelong Learning Model" at the Academy of Economic Studies of Moldova, Moldavien, 20.03.2019
Communities of Practice – Aufbau einer Online Community für Lehrende.
digiPH2 eLecture, Österreich, 13.03.2019
MentorInnen-Training für das (duale) Studium
ApprEnt Workshop, Donau-Universität Krems, 12.12.2018
Förderung des Hochschulzugangs für Geflüchtete und MigrantInnen
VINCE Workshop: Donau-Universität Krems, 20.11.2018
Informell und formal Lernen in CoPs.
17. eLearning Tag, FH Joanneum Graz, 13.09.2018