Mag. Natalie Denk, MA

Danube University Krems

Mag. Natalie Denk, MA

Center for Applied Game Studies

Projects (Extract Research Database)

Publications (Extract Research Database)

Seewald, A.; Wernbacher, T.; Pfeiffer, A.; Denk, N.; Platzer, M.; Berger, M.; Winter, T. (2019). Towards Minimizing E-Commerce Returns For Clothing. In: Proceedigs of the 11th International Conference on Agents and Artificial Intelligence, 11: 801, SciTePress, Setúbal, Portugal

Pfeiffer, A.; Wernbacher, T.; Denk, N. (2018). Das Spiel auf der Blockchain. In: Volkskultur Steiermark GmbH, Jahrbuch Volkskultur Steiermark 2017: Homo Ludens - agieren.experimentieren.inszenieren. 82, Volkskultur Steiermark, Steiermark

Denk, N.; Pfeiffer, A. (2017). Werden wir unseren Urlaub virtuell genießen? In: Kafka M., Pennerstorfer P., Werden wir auf dem Mars Leben? 137-140, Brandstätter, Wien

Denk, N.; Pfeiffer, A.; Wernbacher, T.; Camilleri, V. (2016). Game Based Learning to Alleviate Early School Leaving – Weiterentwicklung der Toolkit-GBL Plattform, zur Verringerung der Schulabbruchsquote in Malta und Schweden. Haag J.; Weißenböck J.; Gruber W.; Freisleben-Teutscher, C.F., Game Based Learnng - Dialogorientierung & spielerisches Lernen digital und analog. Beiträge zum 4. Tag der Lehre an der FH St. Pölten am 15.10.2015: 91-100, ikon VerlagsGesmbH, Brunn am Gebirge

Denk, N.; Pfeiffer, A.; Wernbacher, T.; Ertl, B., Röhsner, U. (2016). A Social Network Game for Encouraging Girls to Engage in ICT and Entrepreneurship – findings of the project MIT-MUT. Academic Conferences and Publishing Interna Limited Reading, Proceedings of the 3rd European Conference on Social Media (ECSM 2016): 63-70, Bernadas, Christine & Minchella, Delphine, UK

Pfeiffer, A.; Denk, N.; Wernbacher, T. (2016). Toolkit: Game Based Learning im Schulunterricht. Medienbrief des LVR-Zentrums für Medien und Bildung, 2/2016: 8

Pfeiffer, A.; Denk, N.; Wernbacher, T. (2016). Responsive Webdesign 3.0, Design von Medienwelten für VR und AR. ISPA News, 4: 22

Lectures (Extract Research Database)

The Future is Female (But Why Wait?)

GERMAN ESPORTS SUMMIT 2019, Berlin, Deutschland, 11/04/2019

Strategien zur Förderung von Mädchen und Frauen in der Gaming-Szene

Pädagogischer Fachtag – Digitale Spielkultur, Nürnberg, Deutschland, 27/02/2019

Podiumsdiskussion „E-Sports - Die Menschen hinter dem Hype“

futurezone Day, Wien, Österreich, 15/11/2018

Students as city planners - Presentation of the Mobility 360° card game

13th ecoMEDIAeurope CONFERENCE & TEACHER TRAINING, Ólafsfjörður, Island, 16/10/2018

Mobility 360° - Citizens of the Future - Presentation for the 6th International Educational Games Competition

ECGBL: 12th European Conference on Game Based Learning, Sophia Antipolis, Frankreich, 04/10/2018

Die Bedeutung von weiblichen Role Models für die E-Sport Szene

eSport Summit 2018, Wien, Österreich, 07/09/2018

Podiumsdiskussion "GAMING GIRLS - SEXISMUS IN DER GAMINGSZENE"

GAMING GIRLS - SEXISMUS IN DER GAMINGSZENE, HeForShe Vienna, Wien, Österreich, 13/06/2018

Game Based Learning zur Anwendung im Garten

Fachtagung Gartenpädagogik „Im Garten fürs Leben lernen“, Tulln, Österreich, 09/06/2018

MOBILITY360° - Didactic approaches with 360° and Virtual Reality technologies

ecoMedia europe Glasgow, 02/11/2017

Game Based Learning in Classroom - Insights into the TOOLKIT platform

ecoMEDIA 2016, Iasi, 01/12/2016

A Social Network Game for Encouraging Girls to Engage in ICT and Entrepreneurship – findings of the project MIT-MUT.

3rd European Conference on Social Media, ECSM 2016, Caen, 12/07/2016

Mit-Mut; Encouraging Girls for ICT and Entrepreneurship

ecsm2015, 09/07/2015

Mit Mut

UDay XIII der FH Vorarlberg, 12/06/2015

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