
Mag. Natalie Denk, MA
- natalie.denk@donau-uni.ac.at
- +43 2732 893-2362
- Zum Kontaktformular
- Campus Krems, Trakt F, EG, 0.008
- Donau-Universität Krems
- Zentrum für Angewandte Spieleforschung
- Dr.-Karl-Dorrek-Straße 30
- 3500 Krems
- Österreich
Projekte (Auszug Forschungsdatenbank)
TRinE: Telepresence Robots in Education
Create Digital Games for Education
MOBILITY 360°: Citizens of the Future
Publikationen (Auszug Forschungsdatenbank)
König N.; Pfeiffer A.; Wernbacher T.; Denk N. (2020). Game-Based Learning Research at the Danube-University Krems’ Center for Applied Game Studies. In: Seychell D., Dingli A., Rediscovering Heritage Through Technology: 123, Springer, Cham, Schweiz
Wernbacher, Th.; Platzer, M.; Schneider, J.; Titze, S.; Denk, N.; Pfeiffer, A. (2020). Walk Your City: Using nudging to promote walking. In: Proceedings of the 25th International Conference on Urban Planning, Regional Development and Information Society, 25: 1009-1018, REAL CORP, Vienna
Denk, N. (2020). E-Sport im Schulalltag?! SchulVerwaltung, 6.2020: 170, Wolters Kluver
Denk, N.; Zauchner-Studnicka, S.; Wernbacher, T.; Stella-Pfeiffer, S.; Salomon, N.; Resch-Schobel, K.; Hollinetz, M (2020). STEM GATEKEEPERS IDENTIFIED: LET’S GET THE PARENTS ON BOARD! ICERI2020 Proceedings, 2020: 3414-3423, iated
Pfeiffer, A.; Bezzina, S.; Denk, N.; Kriglstein, S.; Wimmer, S.; Thielen, C (2020). LIFE-WORLD ORIENTED EDUCATION IN TIMES OF THE COVID-19 LOCKDOWN. TWITCH.TV AS PEDAGOGICAL TOOL. ICERI2020 Proceedings, 2020: 3507-3513, iated
Wernbacher, T.; Reuter, R.A.P.; Denk, N.; Pfeiffer, A.; König, N.; Fellnhofer, K.; Grixti, A.; Bezzina, S.; Jannot, E. (2020). CREATE DIGITAL GAMES FOR EDUCATION: GAME DESIGN AS A TEACHING METHODOLOGY. ICERI2020 Proceedings, 2020: 3383-3392, iated
Pfeiffer, A.; Wernbacher, T.; Denk, N.; Kriglstein, S. (2020). Do You Love It Already or Do You Still Ignore It? The Two Faces of the Phenomenon Spectatorship in E-Sports. WORKSHOP @CHI 2020 ONLINE, Be Part Of It: Spectator Experience in Gaming and eSports, Online: 10.13140/RG.2.2.14335.15527, CHI
Simon, W.; Denk, N. (2020). Spiele(n) "OnTheGO". gruppe & spiel, 4/2020: 8 - 11, Friedrich Verlag GmbH
Wernbacher, T.; Seewald, A.; Denk, N.; Platzer, M.; Winter, T. (2019). Think! First: Inducing Behavioural Change Through Gamification, Persuasive Design Principles and Machine Learning. Proceedings of the 13th European Conference on Games Based Learning, 13: 793-801
Seewald, A.; Wernbacher, T.; Pfeiffer, A.; Denk, N.; Platzer, M.; Berger, M.; Winter, T. (2019). Towards Minimizing E-Commerce Returns For Clothing. In: Proceedigs of the 11th International Conference on Agents and Artificial Intelligence, 11: 801, SciTePress, Setúbal, Portugal
Kraus, Constantin, Wernbacher, T., Denk, N.; Platzer, M.; Titze, S. (2019). Time2Walk.
Pfeiffer, A.; Wernbacher, T.; Denk, N. (2018). Das Spiel auf der Blockchain. In: Volkskultur Steiermark GmbH, Jahrbuch Volkskultur Steiermark 2017: Homo Ludens - agieren.experimentieren.inszenieren. 82, Volkskultur Steiermark, Steiermark
Denk, N.; Pfeiffer, A. (2017). Werden wir unseren Urlaub virtuell genießen? In: Kafka M., Pennerstorfer P., Werden wir auf dem Mars Leben? 137-140, Brandstätter, Wien
Denk, N.; Pfeiffer, A.; Wernbacher, T.; Camilleri, V. (2016). Game Based Learning to Alleviate Early School Leaving – Weiterentwicklung der Toolkit-GBL Plattform, zur Verringerung der Schulabbruchsquote in Malta und Schweden. Haag J.; Weißenböck J.; Gruber W.; Freisleben-Teutscher, C.F., Game Based Learnng - Dialogorientierung & spielerisches Lernen digital und analog. Beiträge zum 4. Tag der Lehre an der FH St. Pölten am 15.10.2015: 91-100, ikon VerlagsGesmbH, Brunn am Gebirge
Denk, N.; Pfeiffer, A.; Wernbacher, T.; Ertl, B., Röhsner, U. (2016). A Social Network Game for Encouraging Girls to Engage in ICT and Entrepreneurship – findings of the project MIT-MUT. Academic Conferences and Publishing Interna Limited Reading, Proceedings of the 3rd European Conference on Social Media (ECSM 2016): 63-70, Bernadas, Christine & Minchella, Delphine, UK
Pfeiffer, A.; Denk, N.; Wernbacher, T. (2016). Toolkit: Game Based Learning im Schulunterricht. Medienbrief des LVR-Zentrums für Medien und Bildung, 2/2016: 8
Pfeiffer, A.; Denk, N.; Wernbacher, T. (2016). Responsive Webdesign 3.0, Design von Medienwelten für VR und AR. ISPA News, 4: 22
Vorträge (Auszug Forschungsdatenbank)
STUPSI - digital gesund altern
Webinar "Soziales Leben", 30.11.2020
Esports and related phenomena of today's gaming culture - opportunity, challenge and necessity for educational work
FROG - Future and Reality of Gaming 2020, 21.11.2020
STEM Gatekeepers identified: Let's get the Parents on Board!
iCERi 2020 - 13th annual International Conference of Education, Research and Innovation, 09.11.2020
LIFE-WORLD ORIENTED EDUCATION IN TIMES OF THE COVID-19 LOCKDOWN. TWITCH.TV AS PEDAGOGICAL TOOL
13th annual International Conference of Education, Research and Innovation, 09.11.2020
CREATE DIGITAL GAMES FOR EDUCATION: GAME DESIGN AS A TEACHING METHODOLOGY
13th annual International Conference of Education, Research and Innovation, 09.11.2020
STEM GATEKEEPERS IDENTIFIED: LET’S GET THE PARENTS ON BOARD!
13th annual International Conference of Education, Research and Innovation, 09.11.2020
Game-based Learning as an opportunity for online teaching
EcoMEDIA - 14th EcoMEDIA-Europe Thematic Conference and Teacher Training, 19.10.2020
Insights into the Erasmus+ project "Create Digital Games for Education"
Spotlights on Educational Game Design in Europe, 24.06.2020
Do You Love It Already or Do You Still Ignore It? The Two Faces of the Phenomenon Spectatorship in Esports
Workshop "Be Part Of It: Spectator Experience in Gaming and eSports" in conjunction with CHI 2020, Online, 27.04.2020
E-Sport & Diversity
CSATALK4 : DIVERSITY UND GAMES, 03.03.2020
Panel on Nazis, #metoo, blitzchung and the state of Indie
SUBOTRON arcademy, Wien, Österreich, 05.12.2019
Panel: Bildung und eSports - Das Konzept der Schülerliga
eSport Summit, Wien, Österreich, 08.11.2019
Paneldiskussion The Netflix Model What can the Music Business learn from the Film and Interactive Media Businesses?
International Music, Arts & Business-Forum, Wien, Österreich, 11.10.2019
Von Rollenbildern und Rollenvorbildern - digitale Medien als Chance für die Mädchenarbeit
Mädchen und Medien. Fachtag für Mitarbeiter*innen der Mädchenarbeit in Mittelfranken, Nürnberg, Deutschland, 09.05.2019
Podiumsdiskussion eSports, quo vadis?
eSports, quo vadis?, Wien, Österreich, 30.04.2019
Panel: The Future is Female (But Why Wait?)
GERMAN ESPORTS SUMMIT 2019, Berlin, Deutschland, 11.04.2019
Games for knowledge Transfer
DigiKult_2019, Göteborg, Schweden, 03.04.2019
Lernen durch Entscheidungen – Konzeption und Entwicklung des CDG4E Game Creators
EDUdays 2019, Krems, Österreich, 03.04.2019
Strategien zur Förderung von Mädchen und Frauen in der Gaming-Szene
Pädagogischer Fachtag – Digitale Spielkultur, Nürnberg, Deutschland, 27.02.2019
Podiumsdiskussion „E-Sports - Die Menschen hinter dem Hype“
futurezone Day, Wien, Österreich, 15.11.2018