Nilay Aral, MSc
Wissenschaftliche Mitarbeiterin - Zentrum für Lernsystemgestaltung und -transformation
- nilay.aral@donau-uni.ac.at
- +43 2732 893-2341
- Zum Kontaktformular
- Universität für Weiterbildung Krems
- Zentrum für Lernsystemgestaltung und -transformation
- Dr.-Karl-Dorrek-Straße 30
- 3500 Krems
- Österreich
Projekte (Auszug Forschungsdatenbank)
Laufende Projekte
T.E.S.T.: Technologies for STEAM Teaching
Projektzeitraum: 01.02.2022–31.01.2024
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Stefan Oppl
Fördergeber: EU
Formative Math-Skill-Testing for Promoting MINT-Studies
Projektzeitraum: 01.03.2020–31.12.2023
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Stefan Oppl
Fördergeber: Bund (Ministerien)
Abgeschlossene Projekte
Assessment of Transversal Skills in STEM
Projektzeitraum: 01.02.2019–29.05.2022
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Isabell Grundschober
Fördergeber: EU
Förderprogramm: ERASMUS+
Publikationen (Auszug Forschungsdatenbank)
Aral N.; Oppl,S. (2021). A Community-Approach to Item Calibration for Testing Math-Skills in Engineering. In: Springer, International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2021): 10.1007/978-3-030-93904-5_46, Springer in the series Lecture Notes in Networks and Systems, Dresden, Germany
Costello, E.; Aral, N.; Hartell, E.; Lennholm, H. (2021). Is it in the bin? Seeking authentic assessment in STEM: ATSSTEM. PATT38 Organizing Committee, 2021: 31
Dobiasch M.; Aral N.; Oppl S. (2021). A Gap in the Education of Future Sport scientists? Journal of Science and Cycling, Special issue of 2021 Science Cycling Congres Leuv: 0
Aral, N.; Oppl, S. (2020). Towards comprehensive technology-supported formative assessment in math education – a literature review. In: HAL, Proceedings of the Tenth ERME Topic Conference (ETC 10) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA): 411-412, Online, Linz
Vorträge (Auszug Forschungsdatenbank)
A Distributed Item Calibration Approach for Computerized Adaptive Testing in Math Education
Doctoral Students' Conference: Tradition, Development & Innovation in Didactics - Early Career Researchers Conference (TDID - ERC), 02.12.2021
A Community-Approach to Item Calibration for Testing Math-Skills in Engineering
A Community-Approach to Item Calibration for Testing Math-Skills in Engineering, 21.10.2021
A Community-Approach to Item Calibration for Testing Math-Skills in Engineering
PhD Conference, 08.09.2021
Is it in the bin? Seeking authentic assessment in STEM
PATT38 Pupils’ Attitudes Toward Technology, 30.04.2021
MINT-Schlüsselkompetenzen fördern mit digitalen Werkzeugen
EDUdays 2021, 09.04.2021
A Distributed Item Calibration Approach for Computerized Adaptive Testing in Math Education
PhD Conferennce, 09.12.2020
Towards comprehensive technology-supported formative assessment in ATS STEM Project
TEAVET Final International Conference, 11.11.2020
Towards comprehensive technology-supported formative assessment in math education – a literature review
10th Annual ERME TOPIC CONFERENCE (ETC10) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA), 16.09.2020