Mag. Mag. Dr. Corinna Geppert
- corinna.geppert@donau-uni.ac.at
- +43 2732 893-5327
- Zum Kontaktformular
- Campus Krems, Trakt K, 2. Stock, 2.204
- Universität für Weiterbildung Krems
- Department für Hochschulforschung
- Dr.-Karl-Dorrek-Straße 30
- 3500 Krems
- Österreich
Projekte (Auszug Forschungsdatenbank)
Laufende Projekte
APIKS Austria – The Academic Profession in the Knowledge-Based Society
Projektzeitraum: 01.04.2020–31.12.2024
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Attila Pausits
Abgeschlossene Projekte
INTERNATIONAL WORK BASED LEARNING IN HIGHER EDUCATION
Projektzeitraum: 28.02.2022–30.04.2024
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): David Friedrich James Campbell
Fördergeber: EU
Projektzeitraum: 11.11.2022–31.10.2023
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Attila Pausits
Fördergeber: Bund (Ministerien)
Sonderauswertung „APIKS“ Academic Profession in the Knowledge Society
Projektzeitraum: 01.04.2022–31.07.2022
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Franziska Lessky
Fördergeber: Sonstige
Internationale Beispiele innovativer Hochschulkonzepte
Projektzeitraum: 01.09.2021–30.09.2021
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Attila Pausits
Fördergeber: Bund (Ministerien)
Publikationen (Auszug Forschungsdatenbank)
Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F. (2024). Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung. Waxmann, Münster
Campbell, D. F. J.; Pausits, A.; Geppert, C. (2024). Die APIKS-Studie in ihrer historischen Verortung. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 19-35, Waxmann, Münster
Geppert, C. (2024). Das Projekt APIKS Austria und die Beschreibung der Stichprobe. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 27-35, Waxmann, Münster
Geppert, C. (2024). “The School, Where You Learn How to Dance Your Name.” An Analysis of the Public and Academic Debate About Waldorf Schools in Austria. In: Hoffmann, A.-K.; Buck, M. F., Critically Assessing the Reputation of Waldorf Education in Academia and the Public: Early Endeavours of Expansion, 1919–1955: 150-174, Routledge, London
Geppert, C. (2024). Lehre an Österreichs Hochschulen aus der Perspektive des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 37-63, Waxmann, Münster
Geppert, C.; Campbell, D.F.J. (2024). Forschung an Österreichs Hochschulen aus der Perspektive des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 65-82, Waxmann, Münster
Pausits, A.; Geppert, C. (2024). The changing academic profession and career trajectories – implications of tenure track in Austria. In: Pekkola, E.; Siekkinen, T., Tenure Tracks in European Universities. Managing Careers in Academia: 42-57, Edward Elgar Publishing, Cheltenham
Pausits, A.; Geppert, C. (2024). Wissens- und Technologietransferaktivitäten des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 113-132, Waxmann, Münster
Reisky, F.; Geppert, C. (2024). Das Wissenschaftsverständnis des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals an Österreichs Hochschulen. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 83-96, Waxmann, Münster
Reisky, F.; Geppert, C. (2024). Governance und Management an Österreichs Hochschulen aus der Perspektive des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 97-112, Waxmann, Münster
Geppert, C.; Lessky, F.; Keser Aschenberger, F. (2024). Die Meinung der Studierenden zur Verbesserung der (Online-) Lehre in der akademischen Weiterbildung nutzen. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 19(2): 41-62
Geppert, C.; Pausits, A.; Mitterauer, L.; Hofer, M. (2024). To leave or not to leave? Expectations, factors, and trajectories of academic careers in the light of doctoral programme reforms. Studies in Higher Education, 2024: 1-20
Geppert, C.; Hönig, B.; Reisky, Fl.; Pausits, A. (2024). Das strukturierte Doktorat. Erhebung und Analyse der Auswirkungen der gesetzten Maßnahmen zur Weiterentwicklung sowie Empfehlungen zum qualitativen Ausbau der Doktoratsausbildung an öffentlichen Universitäten. University of Krems Press, Krems
Geppert, C.; Lessky, F. (2023). Innovation and student equity in higher education. In: Carayannis, E. G.; Grigoroudis, E.; Campbell, D. F. J.; Katsikas,S. K., The Elgar Companion to Digital Transformation, Artificial Intelligence and Innovation in the Economy, Society and Democracy: 326-344, Edward Elgar Publishing Limited, Cheltenham
Reisky, F.; Geppert, C.; Pausits, A. (2023). Higher Education Governance in Austria. Academics’ Perception of Institutional Governance and Management Practices. In: Broucker, B.; Milsom, C.; Calleja, J.; O'Hara, M., Accelerating the Future of Higher Education: 30-45, Brill, Leiden
Schmoelz, A.; Geppert, C.; Schwarz, S.; Svecnik, E.; Koch, J.; Bieg, T.; Freund, L. (2023). Assessing the Second-Level Digital Divide in Austria: A Representative Study on Demographic Differences in Digital Competences. Digital Education Review, 44: 61-75
Geppert, C.; Pausits, A. (2023). Gender und Hochschulkarrieren: Sonderauswertung für das Projekt „Stärkung der Humanressourcen für Wissenschaft und Forschung in Österreich“. University of Krems Press, Krems
Pausits, A.; Geppert, C.; Lessky, F.; Campbell, D. F. J. (2022). Internationale Beispiele innovativer Hochschulkonzepte, Darstellung von Konzepten zu Lehre, Curriculum und Studienzulassung/Studienrekrutierung. Edition Donau-Universität Krems, Krems
Geppert, C.; Reisky, F.; Pausits, A. (2022). Die Situation der Beschäftigten an Pädagogischen Hochschulen in Österreich: Ergebnisse aus dem Projekt APIKS Austria. Schriftenreihe Weiterbildung und lebensbegleitendes Lernen: DOI: 10.48341/fnaq-6510, Edition Donau-Universität Krems
Lessky, F.; Geppert, C.; Campbell, D. F. J.; Pausits, A. (2022). Die Situation von (Nachwuchs-)Wissenschafter:innen an österreichischen Hochschulen. Ergebnisse einer Sonderauswertung der APIKS-Austria-Befragung. Schriftenreihe Weiterbildung und lebensbegleitendes Lernen, Edition Donau-Universität Krems, Krems
Vorträge (Auszug Forschungsdatenbank)
Futures of Higher Education and Science by Structured Doctoral Education: The Austrian Case in International Comparison
CHER 36th Annual Conference, 06.09.2024
Research Excellence Sustained by Doctoral Education
EAIR Forum 2024, 22.08.2024
Where are they going? Register-data-based analysis of doctorate graduates’ career paths
2024 EUA-CDE Annual Meeting, 28.06.2024
Exploring the Impact of the Research-Teaching Nexus on Academics' Job Satisfaction: A Comparative Study in Canada, Germany and Austria
Annual Canadian Sociological Association (CSA) Conference, 19.06.2024
Strukturierte Doktoratsprogramme an österreichischen Universitäten: Status quo und Ausblick
20. Netzwerktreffen des Netzwerks Hochschulforschung Österreich, 13.06.2024
Zielerreichung von Doktoratsstudien: Eine Analyse auf Basis des „Absolvent:innen-Trackings“ (ATRACK)
Frühjahrstagung des AK Hochschulen der DeGEval, 21.03.2024
The Impact of the Structured Doctorate on the Academic Profession in Austria
APIKS Hiroshima 2024 International Conference - Changes in the Academic Profession in the Knowledge-Based Society and International Comparison, 04.02.2024
The Need for a Complex Mixed Methods Approach and the Associated Pitfalls. A discussion based on a project on the implementation of the structured doctorate in Austria
International Conference Mixed Methods Research in Education, 16.11.2023
How should Teaching in a Post-Pandemic University look like? Students' perceptions on online-teaching in ACE
EAIR Conference 2023, 05.09.2023
Academics’ Societal Engagement in Switzerland and Austria: A replication study attempt
APIKS Conference 2023 Krems, 02.09.2023
The desirability of an academic career – a cross-country comparison
APIKS Conference 2023 Krems, 02.09.2023
To leave or not to leave? Expectations, factors, and trajectories of academic careers in the light of doctoral programme reforms
CHER Conference 2023, 30.08.2023
„The School, Where You Learn How to Dance Your Name”. An analysis of the public debate about Waldorf schools in Austria
European Conference of Education Research 2023, 24.08.2023
Early Career Researchers and their Career Prospects
European Conference of Education Research 2023, 22.08.2023
Doktorats- bzw. PhD-Studium und was dann? Eine Analyse von Karriereverläufen auf Basis des „Absolvent:innen-Trackings“
4. Konferenz Netzwerk Hochschulforschung 2023 "Transition and Transformation in Higher Education", 06.07.2023
Understanding Precarity through the Lens of the Privileged – Professorial Perceptions of Academic Careers
Annual Meeting of the American Educational Research Association, 14.04.2023
Early career researchers and their perception of PhD phase and career prospects
APIKS Conference Chile 2023, 25.01.2023
Service Learning an österreichischen Hochschulen. Eine Bestandsaufnahme
Jahrestagung des Hochschulnetzwerks „Bildung durch Verantwortung“ e.V., 30.09.2022
Bildungswege in der Retrospektive. Die Niederösterreichische Neue Mittelschule in biographischen Rekonstruktionen
ÖFEB Kongress 2022, 21.09.2022
Research at University Colleges of Teacher Education – The Transformation to a Research Oriented Institution
EAIR Forum 2022 "Accelerating the Future of Higher Education", 06.09.2022