Corinna Geppert

Projekte (Auszug Forschungs­datenbank)

Laufende Projekte

APIKS Austria – The Academic Profession in the Knowledge-Based Society

Projektzeitraum: 01.04.2020–31.12.2024
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Attila Pausits

Zu Favoriten hinzufügen

Abgeschlossene Projekte

INTERNATIONAL WORK BASED LEARNING IN HIGHER EDUCATION

Projektzeitraum: 28.02.2022–30.04.2024
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): David Friedrich James Campbell
Fördergeber: EU

Zu Favoriten hinzufügen

Erhebung und Analyse der Auswirkungen der gesetzten Maßnahmen zur Weiterentwicklung sowie Empfehlungen zum qualitativen Ausbau der Doktoratsausbildung an öffentlichen Universitäten

Projektzeitraum: 11.11.2022–31.10.2023
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Attila Pausits
Fördergeber: Bund (Ministerien)

Zu Favoriten hinzufügen

Sonderauswertung „APIKS“ Academic Profession in the Knowledge Society

Projektzeitraum: 01.04.2022–31.07.2022
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Franziska Lessky
Fördergeber: Sonstige

Zu Favoriten hinzufügen

Internationale Beispiele innovativer Hochschulkonzepte

Projektzeitraum: 01.09.2021–30.09.2021
Projektverantwortung (Universität für Weiterbildung Krems): Attila Pausits
Fördergeber: Bund (Ministerien)

Zu Favoriten hinzufügen

Publikationen (Auszug Forschungs­datenbank)

Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F. (2024). Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung. Waxmann, Münster

Campbell, D. F. J.; Pausits, A.; Geppert, C. (2024). Die APIKS-Studie in ihrer historischen Verortung. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 19-35, Waxmann, Münster

Geppert, C. (2024). Das Projekt APIKS Austria und die Beschreibung der Stichprobe. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 27-35, Waxmann, Münster

Geppert, C. (2024). “The School, Where You Learn How to Dance Your Name.” An Analysis of the Public and Academic Debate About Waldorf Schools in Austria. In: Hoffmann, A.-K.; Buck, M. F., Critically Assessing the Reputation of Waldorf Education in Academia and the Public: Early Endeavours of Expansion, 1919–1955: 150-174, Routledge, London

Geppert, C. (2024). Lehre an Österreichs Hochschulen aus der Perspektive des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 37-63, Waxmann, Münster

Geppert, C.; Campbell, D.F.J. (2024). Forschung an Österreichs Hochschulen aus der Perspektive des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 65-82, Waxmann, Münster

Pausits, A.; Geppert, C. (2024). The changing academic profession and career trajectories – implications of tenure track in Austria. In: Pekkola, E.; Siekkinen, T., Tenure Tracks in European Universities. Managing Careers in Academia: 42-57, Edward Elgar Publishing, Cheltenham

Pausits, A.; Geppert, C. (2024). Wissens- und Technologietransferaktivitäten des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 113-132, Waxmann, Münster

Reisky, F.; Geppert, C. (2024). Das Wissenschaftsverständnis des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals an Österreichs Hochschulen. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 83-96, Waxmann, Münster

Reisky, F.; Geppert, C. (2024). Governance und Management an Österreichs Hochschulen aus der Perspektive des wissenschaftlichen und künstlerischen Personals. In: Geppert, C.; Pausits, A.; Campbell, D.; Reisky, F.; Lessky, F., Die akademische Profession in Österreich. Eine Analyse der APIKS-Austria-Erhebung: 97-112, Waxmann, Münster

Geppert, C.; Lessky, F.; Keser Aschenberger, F. (2024). Die Meinung der Studierenden zur Verbesserung der (Online-) Lehre in der akademischen Weiterbildung nutzen. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 19(2): 41-62

Geppert, C.; Pausits, A.; Mitterauer, L.; Hofer, M. (2024). To leave or not to leave? Expectations, factors, and trajectories of academic careers in the light of doctoral programme reforms. Studies in Higher Education, 2024: 1-20

Geppert, C.; Hönig, B.; Reisky, Fl.; Pausits, A. (2024). Das strukturierte Doktorat. Erhebung und Analyse der Auswirkungen der gesetzten Maßnahmen zur Weiterentwicklung sowie Empfehlungen zum qualitativen Ausbau der Doktoratsausbildung an öffentlichen Universitäten. University of Krems Press, Krems

Geppert, C.; Lessky, F. (2023). Innovation and student equity in higher education. In: Carayannis, E. G.; Grigoroudis, E.; Campbell, D. F. J.; Katsikas,S. K., The Elgar Companion to Digital Transformation, Artificial Intelligence and Innovation in the Economy, Society and Democracy: 326-344, Edward Elgar Publishing Limited, Cheltenham

Reisky, F.; Geppert, C.; Pausits, A. (2023). Higher Education Governance in Austria. Academics’ Perception of Institutional Governance and Management Practices. In: Broucker, B.; Milsom, C.; Calleja, J.; O'Hara, M., Accelerating the Future of Higher Education: 30-45, Brill, Leiden

Schmoelz, A.; Geppert, C.; Schwarz, S.; Svecnik, E.; Koch, J.; Bieg, T.; Freund, L. (2023). Assessing the Second-Level Digital Divide in Austria: A Representative Study on Demographic Differences in Digital Competences. Digital Education Review, 44: 61-75

Geppert, C.; Pausits, A. (2023). Gender und Hochschulkarrieren: Sonderauswertung für das Projekt „Stärkung der Humanressourcen für Wissenschaft und Forschung in Österreich“. University of Krems Press, Krems

Pausits, A.; Geppert, C.; Lessky, F.; Campbell, D. F. J. (2022). Internationale Beispiele innovativer Hochschulkonzepte, Darstellung von Konzepten zu Lehre, Curriculum und Studienzulassung/Studienrekrutierung. Edition Donau-Universität Krems, Krems

Geppert, C.; Reisky, F.; Pausits, A. (2022). Die Situation der Beschäftigten an Pädagogischen Hochschulen in Österreich: Ergebnisse aus dem Projekt APIKS Austria. Schriftenreihe Weiterbildung und lebensbegleitendes Lernen: DOI: 10.48341/fnaq-6510, Edition Donau-Universität Krems

Lessky, F.; Geppert, C.; Campbell, D. F. J.; Pausits, A. (2022). Die Situation von (Nachwuchs-)Wissenschafter:innen an österreichischen Hochschulen. Ergebnisse einer Sonderauswertung der APIKS-Austria-Befragung. Schriftenreihe Weiterbildung und lebensbegleitendes Lernen, Edition Donau-Universität Krems, Krems

Vorträge (Auszug Forschungs­datenbank)

Futures of Higher Education and Science by Structured Doctoral Education: The Austrian Case in International Comparison

CHER 36th Annual Conference, 06.09.2024

Research Excellence Sustained by Doctoral Education

EAIR Forum 2024, 22.08.2024

Where are they going? Register-data-based analysis of doctorate graduates’ career paths

2024 EUA-CDE Annual Meeting, 28.06.2024

Exploring the Impact of the Research-Teaching Nexus on Academics' Job Satisfaction: A Comparative Study in Canada, Germany and Austria

Annual Canadian Sociological Association (CSA) Conference, 19.06.2024

Strukturierte Doktoratsprogramme an österreichischen Universitäten: Status quo und Ausblick

20. Netzwerktreffen des Netzwerks Hochschulforschung Österreich, 13.06.2024

Zielerreichung von Doktoratsstudien: Eine Analyse auf Basis des „Absolvent:innen-Trackings“ (ATRACK)

Frühjahrstagung des AK Hochschulen der DeGEval, 21.03.2024

The Impact of the Structured Doctorate on the Academic Profession in Austria

APIKS Hiroshima 2024 International Conference - Changes in the Academic Profession in the Knowledge-Based Society and International Comparison, 04.02.2024

The Need for a Complex Mixed Methods Approach and the Associated Pitfalls. A discussion based on a project on the implementation of the structured doctorate in Austria

International Conference Mixed Methods Research in Education, 16.11.2023

How should Teaching in a Post-Pandemic University look like? Students' perceptions on online-teaching in ACE

EAIR Conference 2023, 05.09.2023

Academics’ Societal Engagement in Switzerland and Austria: A replication study attempt

APIKS Conference 2023 Krems, 02.09.2023

The desirability of an academic career – a cross-country comparison

APIKS Conference 2023 Krems, 02.09.2023

To leave or not to leave? Expectations, factors, and trajectories of academic careers in the light of doctoral programme reforms

CHER Conference 2023, 30.08.2023

„The School, Where You Learn How to Dance Your Name”. An analysis of the public debate about Waldorf schools in Austria

European Conference of Education Research 2023, 24.08.2023

Early Career Researchers and their Career Prospects

European Conference of Education Research 2023, 22.08.2023

Doktorats- bzw. PhD-Studium und was dann? Eine Analyse von Karriereverläufen auf Basis des „Absolvent:innen-Trackings“

4. Konferenz Netzwerk Hochschulforschung 2023 "Transition and Transformation in Higher Education", 06.07.2023

Understanding Precarity through the Lens of the Privileged – Professorial Perceptions of Academic Careers

Annual Meeting of the American Educational Research Association, 14.04.2023

Early career researchers and their perception of PhD phase and career prospects

APIKS Conference Chile 2023, 25.01.2023

Service Learning an österreichischen Hochschulen. Eine Bestandsaufnahme

Jahrestagung des Hochschulnetzwerks „Bildung durch Verantwortung“ e.V., 30.09.2022

Bildungswege in der Retrospektive. Die Niederösterreichische Neue Mittelschule in biographischen Rekonstruktionen

ÖFEB Kongress 2022, 21.09.2022

Research at University Colleges of Teacher Education – The Transformation to a Research Oriented Institution

EAIR Forum 2022 "Accelerating the Future of Higher Education", 06.09.2022

Mehr laden
von
Zum Anfang der Seite